Miért is fontos a mozgás és egyáltalán mi köze van a fiatalosan öregedéshez?

Fiatalosan aktívan sokáig

Nagyon egyszerűen meg lehet érteni az élettani fontosságát. Volt már eltörve a kezed vagy a lábad? Amikor több hét mozdulatlanság után levették a gipszet milyen érzés volt? Ha még nem volt eltörve akkor is hallottál már róla, hogy ellustul, elvékonyodik az a végtagunk, amit nem használunk. Ilyenkor jön a gyógytornász és az erősítő gyakorlatai. Hát ezért kell nekünk is mozognunk folyamatosan.

Karban kell tartanunk a testünket, hogy ne lustuljon el.

Minél hosszabb ideje tart a lustaságunk annál nehezebb és hosszabb idő rávenni magunkat a mozgásra. Pedig, ha nem járókerettel szeretnénk “rohangálni” idős korunkban akkor most kell elkezdeni a napi mozgást. 50 felett, 60 felett, de akár 70 felett is megtalálhatjuk a számunkra megfelelő mozgásformát.

Te mennyit mozogsz egy nap?

Soknak, kevésnek vagy átlagosnak érzed azt, amennyit egy átlagos nap mozogsz?  Egy gyerek átlagban naponta 10 kilométert tesz meg, de mire felnő már csak 3-4 kilométert.  Egy karbantartott felnőttnek naponta 10.000 lépés az adagja, ami a lépés nagyságától függően kb. 8 km. Soknak tűnik, de nagyon kevés idő ráfordításával teljesíthető.

Te mennyit lépsz egy nap?

Itt találhatsz egyszerű lépésszámlálókat, de egy komolyabb okos órába is érdemes beruházni.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás