érzelmi hullámvasút a menopauzában

Hallgass magadra, a testedre! Attól függően, hogy a menstruációs ciklusod melyik szakaszában vagy, az igényeid eltérőek lesznek. A legfontosabb tehát az, hogy hallgass magadra, a testedre: tudd, hogyan ismerd fel, mire van szükséged. Használd ki ha éppen nyugalomra vagy magányra van igényed, szükséged. Mindenképp szakíts időt magadra! Ha éppen ellenkezőleg, inkább kreatívnak érzed magad, úgy érzed, hogy szárnyaid nőttek, hogy zseniális ötletek cikáznak a fejedben, hallgass a kreativitásodra, szárnyalj. Ha van tartalék energiád, menj ki, sportolj, bulizz, találkozz a barátaiddal. Egyszóval hallgass a testedre!

Értsd meg hogyan működsz. Ehhez soha nincsen késő. Sokszor a menopauzát megelőző években jövünk erre rá. Figyeld meg a ciklusodat és állapotát, tüneteidet minden szakaszban. Ha megfigyeled, hogyan érzed magad fizikailag, érzelmileg az egyes fázisokban, az segíthet előre látni mi következik, és így jobban felkészülni rá.

Mondd el szeretteidnek, a közvetlen környezetednek (társának, gyermekeidnek, kollégáidnak, stb.), hogy tudod, érzékenyebb, fáradtabb, ingerlékenyebb vagy. Nem várhatod el, hogy megértsenek, ha nem magyarázod el nekik. Elmondhatod nekik, hogy ahhoz, hogy segítsenek neked, nem kell semmi különöset tenniük, csak legyenek megértőek, talán kicsit elnézőbbek, mert ilyenkor nehezebben tudod kezelni az érzelmeidet. Légy őszinte velük, hogy érzelmi hullámvasúton vagy, hogy egy apró megjegyzést is túlreagálhatsz, és ez nem ellenük szól. Mondd el nekik, hogy a szokásosnál szomorúbb, dühösebb és érzelmesebb lehetsz. Persze te is tehetsz annak érdekében, hogy ilyenkor elviselhetőbb legyél.

Mozogj! Próbálj meg reggelre beiktatni egy futást, tornát, úszást és a napod sokkal nyugodtabb lesz. Persze, ha csak délután vagy este tudod beiktatni az is nagyon jó. Jógázz, relaxálj, meditálj. Ezek mindegyike nagyon hasznos a szervezeted egyensúlyának megtartásában.

Szedjél magnéziumot, ami kicsit kisimítja az idegeket. A magnézium biszglicinátot javaslom, mert az az egyik legjobban felszívódó.

A mesntruációs ciklus 4. szakaszában érdemes lehet egy-egy nyugtató gyógynövényes készítményt is bevenni vagy a belőlük készült teát kortyolgatni. Az orbáncfű nyugtató, kedélyjavító hatású; a citromfű nyugtat segíti az alvást; a komló szintén nyugtat. Vannak hatásos keverékek, mint pl. a Gyógyfű Eustressz keveréke.

Nekem a szinte bárhol kapható Nervenpflege kis büdös tablettái váltak be, amit a családom és a környezetem nyugalma érdekében szedek ebben az időszakban. Ezen felül illóolajat is párologtatok. Tegyél pár cseppet egy zsebkendőre vagy estére a párnádra és szagolgasd vagy cseppentsd illóolaj párologtatóba.

  • A római kamilla segít oldani az idegességet, szorongást, stresszt. Kiegyenlíti az idegrendszeredet.
  •  A citromverbéna is nyugtatólag hat az idegrendszerre. Hatásos alvási nehézségekre is. Mert ugye, ha nem tudod kialudni magad, akkor másnap még ingerlékenyebb vagy.
  • A majoránna illóolaj a központi idegrendszerre gyakorolt hatásának köszönhetően erős szorongásoldó. Ha a túlzott izgalom, idegesség miatt nem tudsz aludni, akkor próbáld ki. Figyelem! A majoránna illóolajat alacsony vérnyomás esetén nem javaslom, mert túl nagy dózisban szédülést, aluszékonyságot okozhat. Hosszútávon meg hozzászokást okozhat.
  • A keserű narancs szintén nyugtatólag hat az idegrendszerre. Nekem nagy kedvencem a kellemes illata miatt.
  • A mandarin illóolaj nyugalmat hoz és segíti a gyors elalvást, így inkább estére javaslom.
  • A levendula, amely az idegrendszert szabályozza, nyugtatja a mentális ingerlékenységet és még az alvásban is hasznos.
  • Vannak illóolaj keverékek is, amelyek segítenek csökkenteni a feszültséget, pl. a Zen illóolaj keverék, amely a benne található illóolajoknak (édesnarancs-, citromverbéna-, atlasz-cédrus-, mandarin illóolaj) köszönhetően oldja a feszültséget, vidámsággal tölti meg a teret.

Az érzelmi hullámvasút, amely a menstruációs ciklust jellemzi a menopauzával erőteljesebb és váratlanabb lehet, készülj fel rá.

Ha még nem tetted meg, töltsd le a táblázatot, amit a ciklusod követésére készítettem, ez megkönnyíti a tünetek vezetését.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás