A női ciklus testi és pszichés változásai 4, egy hetes szakaszra bonthatóak, mivel egy ciklus átlagosan 28 napig tart. Vannak akiknél rövidebb, vannak akiknél hosszabb 1-1 menstruációs ciklus, de a 28 nap az átlagos, ezért ezt veszem alapul.

1. szakasz

Kényeztesd magad, pihenj a menstruáció első hetében

A menstruáció első napja a ciklus kezdete. A menstruáció lehetővé teszi a szervezet számára, hogy eltávolítsa azt, amit nem használt fel, feleslegessé vált. Mivel nem történt megtermékenyítés, a megvastagodott méhnyálkahártyára már nincs szükség.

Ebben a szakaszban az agy elkezdi kiválasztani az FSH-t, amely serkenti a petefészkeket, a petesejteket stimulálja. Ebben a szakaszban a női hormonok (ösztrogén, progeszteron) szintje alacsony.

Ez az a hét, amikor meg kell találnod önmagad, kicsit egyedül kell lenni. Kényeztesd magad, ne tegyél semmi megerőröltetőt.

2. szakasz

Energiád a csúcson van a menstruációs ciklus 2. hetében

A menstruációt követő héten megemelkedik az ösztrogén szintje, hogy megvastagodjon a méhnyálkahártya a spermiumok útjának biztosítására és a megtermékenyítés elősegítése érdekében.

Ezen a héten az energiád a csúcson van, tele vagy motivációval, bármire képesnek érzed magad. Használd ki!

3. szakasz

A menstruációs ciklus 3. hetében gondoskodó, nyugodt vagy

Az ovuláció idején az ösztrogénszint a csúcson van, majd nem sokkal ezután leesik. Ebben a szakaszban indítja be az agy az LH hormon kiválasztását. Egy petesejt kilökődik, amely készen áll a megtermékenyítésre. A progeszteron szintje megemelkedik, hogy megerősítse a méhnyálkahártyát a megtermékenyített petesejt befogadására, amennyiben megtermékenyítés történik. A test felkészül a potenciális gyermek fogadására.

A hangulatunk inkább zen, nyugodt. Hajlamosak vagyunk másokról gondoskodni, szeretteinket kényeztetni.

4. szakasz

A menstruációt megelőző héten ideges vagy, sokszor kiabálsz

A menstruáció előtti héten, megtermékenyítés hiányában, a hormonszint csökken. A szervezet felkészül a nagytakarításra. Ebben az időszakban érezzük a híres PMS-t, vagyis a premenstruációs szindróma tüneteit.

Ez a hét egy érzelmi hullámvasút lehet. Mindent, ami nem tetszik, százszoros nagyításban érzékelünk, ezért tudunk kevésbé toleránsak lenni, agresszívek lehetünk teljesen váratlanul.

Aztán újra jön az 1-es szakasz és mindez ismétlődik újra és újra.

A menopauzát megelőző években már nincsen minden hónapban peteérésünk, vagy csak rosszabb minőségű, így a progeszteron szintünk alacsonyabb lesz. Ebben az időszakban relatív ösztrogén dominancia lesz a szervezetünkben. Ahogy közeledünk a menopauzához az ösztrogén szintünk is kezd csökkenni. Innen az érzelmi hullámvasút, ami ezt az időszakot jellemzi.

Javaslom, hogy naplózd a ciklusodat, hogy jobban meg tudd figyelni a ciklusaid változását, a tüneteid alakulását. Sokat segít ezekben az években a tüneteid megértésében, kezelésében, ha jól ismered a testedben zajló folyamatokat.

A ciklusod követésére készítettem egy táblázatot, ami megkönnyíti a tünetek vezetését.

Kategória: Öregedés

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás