egészséges táplálkozás
Azért ennél jóval többet ehetsz és kell is enned egy étteremben

Belekezdtél egy egészségesebb életmódban, de pont nyaralni mentek. Mit tehetsz ilyenkor, hogy a leadott kilókat ne hízd vissza?

Ha többnyire tartod azt leírtakat, akkor nem lesz nehéz. Viszont, ha nagyon megennél valamit, akkor edd meg. Szerintem a frusztrációval, sokkal többet ártasz magadnak, folyamatosan sóvárogni fogsz azért az adott ételért, italért. Ilyenkor egyél vagy igyál belőle 2-3 falatot.

Reggeli

Kezdjük azzal, hogy mit ne egyél. A legrosszabb, amit tehetsz,hogy egy édes péksüteményt vagy egy szelet fehér kenyeret eszel lekvárral vagy mézzel. Iszol hozzá az automatából egy kávét, ami már többnyire cukrozott. Persze gondolsz a folyadék szükségletedre is, így egy másik automatából iszol egy narancs vagy alma levet, ami gyümölcsöt csak nyomokban tartalmaz, cukrot viszont annál többet.

Mit egyél helyette: tojást, sonkát, natúr joghurtot, zöldséget, gyümölcsöt. Arra is figyelj, hogy amit eszel az a lehető legkevésbé legyen feldolgozott. Itt arra gondolok, hogy a natúr (cukrozatlan!) zabpehely az egy nagyon jó választás, de a reggeli pelyhek, müzlik már nem, ugyanis ezek tele vannak hozzáadott cukorral.

Ebéd

Válassz előételt, ez legyen egy nagy tál saláta (saláta, paradicsom, paprika, répa, stb.), amit nem öntesz le egy előre elkészített saláta öntettel. Önts rá helyette olíva olajat, ecetet vagy citromot. Ha nem rajongsz a salátáért vagy az éppen nincsen az étlapon, akkor egyél egy tányér levest. Lehetőleg ne gyümölcslevest (sok cukor van benne), ne krémlevest (a krémleveseknek magas a glikémiás indexük, így nagyon megemelik a vércukor szintedet) válassz, hanem húslevest, zöldséglevest, gulyáslevest. Amennyiben a levesben sok tészta van, azt kerüld el lehetőleg vagy hagyd a tányérodon.

A főétel legyen valamilyen natúr hús vagy hal. Ha valamilyen szósz is van rajta, akkor azt kerüld el, hagyd a tányérodon. A köret legyen zöldség. Kerüld a krumplit, de ha csak az van, akkor inkább a sült krumplit válaszd a krumplipüré helyett. A rizst, a tésztát is kerülnöd kell lehetőség szerint. Ha még éhes vagy, akkor egyél még egy kis zöld salátát. A savanyúságot is mértékkel fogyaszd, mert a legtöbb sok cukrot tartalmaz. Ha mégis ennél, akkor a kovászos uborkát.

Vacsora

A vacsora legyen hasonló,mint az ebéd, csak kisebb adagban és lehetőleg minél kevesebb szénhidrátot tartalmazzon.

Desszert

Kerüld lehetőség szerint. Ha mégis, akkor az legyen gyümölcs vagy egy kocka étcsoki.

+1 tanács

Ne egyél semmihez se kenyeret. A legegyszerűbb, ha megkéred a pincért, hogy vigye el az asztalról, így kisebb a kísértés. A szállodai, éttermi barna kenyér többnyire nem teljes kiőrlésű, csak színezett.

Mit igyál?

folyadékpótlás

Sima vizet. A cukrozott üdítőitalok, a light is! kerülendő. Ha alkoholt innál, akkor részesítsd előnyben a száraz borokat, pezsgőket. Ha mindenképp töményet innál, akkor azt ne koktél formájában tedd, mert az többnyire rengeteg cukrot tartalmaz.  Persze itt is érvényes az a szabály, hogy időnként 1-1 belefér.

Ahogy 1-1 gombóc fagyi is, mert hát nyaralunk:)


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás