kardiovaszkularis

A szív-és érrendszeri megbetegedés világszerte a vezető halálok. A férfiaknál már a 40-es éveikben előfordulnak kardiovaszkuláris megbetegedések, amely a férfi lakosság több, mint felét érinti. A nőknél többnyire csak a változó korral jelenik meg a magas vérnyomás és más szív- és érrendszeri megbetegedések.

A szívünk teljesítménye már 30 éves kortól évente csökken, de a táplálkozással, mozgással ezt a folyamatot lassítani lehet. A szív teljesítményének a romlását 45 éves kortól vesszük észre, amikor lihegünk a lépcsőzéstől vagy hamar elfáradunk bármilyen fizikai tevékenység során. Ilyenkor szoktunk legyinteni, hogy ez normális, már nem vagyunk 20 évesek, pedig ez nem így van.

Nagyon fontos megelőzés, a szívünk támogatása.

45-50 éves kortól a galagonya szedését javaslom, amely javítja a keringést, értágító, segíti a szívizom munkáját és megállítja a teljesítőképesség romlását. Ráadásul a klimaxos hőhullámok, erős szívdobogás esetén enyhíti ezeket a tüneteket (este javasolt bevenni). A galagonya készítmények szedése hosszútávon is biztonságos.

A fokhagyma a népi gyógymód a magas vérnyomásra, az értágításra, de sajnos büdös. Szerencsére a belőle kivont hatóanyag már nem, így azt bármikor bevehetjük, még egy randi előtt is. A fokhagyma csökkenti a rossz koleszterin jó koleszterin arányát, értágító és véralvadás gátló. Így amennyiben vérhígítót szedsz, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét mielőtt elkezdesz fokhagyma készítményt szedni.

A magnézium szintén egy elengedhetetlen étrendkiegészítő,amely csökkenti a magas vérnyomást. Olyan készítményt válassz, aminek magas a hatóanyag tartalma 200-600 mg.

A koenzim Q10 szintén a szívünk barátja, amit pótolni kell 40 éves kor felett,mert sajnos már nem termel eleget a szervezetünk, és amit az élelmiszerekből sajnos nem tudunk kellő mennyiségben pótolni. A koenzim Q10-ről itt írtam.

A szív- és érrendszer támogatására itt találsz termékeket.

Persze nem elég bekapkodni 1-1 bogyót. Mindenképp el kell kezdeni mozogni is. A fokozatosság nagyon fontos. Először csak sétálj vagy próbáld ki a nordic walking-ot vagy ússz, de mindenképp kezdj el mozogni. Soha nem késő elkezdeni a mozgást!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás