Miért fontos, hogy elegendő vasat fogyasszunk?

A hemoglobin, a vérben, a vörösvértestekben található. A szervezetünkben az oxigén szállításáért felel. Ennek a hemoglobinnak a legfontosabb alkotóeleme a vas. Tehát a vas elengedhetetlen a szöveteink, sejtjeink megfelelő oxigénellátásához. Ezért vagyunk fáradtak, erőtlenek, ha alacsony a vas szintünk.

Ha valaki vérszegény azt általában elkezdik tömni céklával, ami rendben is van, de 10 dkg céklában alig van 1 mg vas. Vannak ennél sokkal magasabb vas tartalmú ételek. A táblázatban felsoroltam párat.

10 dkg-ban található vas mennyisége:

spenót 15,7 mg
kagyló 15 mg
cukrozatlan kakaó 10,9 mg
zabpehely 7,6 mg
marhahús 7,1 mg
csicseriborsó 6,1 mg
sárgabarack 5,2 mg
máj 5-6 mg
napraforgómag 4-5 mg
rozs 3,5 mg
mogyoró 3,4 mg
olajbogyó 3,3 mg
mandula 3 mg
tojássárgája 2,7 mg
datolya 2,7 mg
dió 2,6 mg
pisztácia 2,4 mg
rákfélék 2,1 mg
mazsola 2 mg
lencse 1,6 mg
zöldborsó 1,4 mg
brokkoli, cékla 1 mg

 

Ha ezek nem tartoznak a kedvenceid közé vagy nagyon alacsony a vas szinted, akkor érdemes étrend kiegészítő formájában is pótolni a vasat. Itt megtalálod, melyiket javaslom a nagyon jó felszívódása miatt.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás