tavaszi fáradtság leküzdése

A tavaszi napsugarak felmelegítenek, a természet ébredése jókedvre derít, csak ez a fránya tavaszi fáradtság ne lenne. Minden 2. ember fáradt, folyton ásít, nehezen koncentrál. A növények, az állatok életre kelnek csak mi emberek vonszoljuk magunkat fáradtan. Ki a hibás? Az idő? A hormonok? A tavaszi fáradtság csak egy alkalmazkodási folyamat.

A gyakori ásítások az oxigén hiányra utalnak. Egy rövid séta naponta és a szervezetünk megkapja az elegendő oxigént és természetes fényt. Esős, szeles időben is menjünk sétálni egyet, az időjárást ne használjuk ürügynek!

Az idei bolondos időjárás kedvez a tavaszi fáradtságnak. Amikor meleg van, a véredények kitágulnak, hidegben összehúzódnak, folyamatosan alkalmazkodnak. Amikor ezek a „beállítások” nem történnek meg elég gyorsan, akkor jön a gyengeség érzése és akár szédülés is.

A hormonok ereje

A testünkben zajló minden fontos folyamatot a hormonok szabályoznak: az alvást, az anyagcserét, a jól-létet, az energiát, az éhséget, a szomjúságot, stb. Amikor tavasszal a nappalok hosszabbodnak, a fényerő intenzívebbé válik, bizonyos hormonokból többet termelünk. Ennek a stimulálásnak a hatására a szervezetünk megkezdi a tavaszi takarítását, több sejtet hoz létre, megerősíti a védekező mechanizmusait, amelyek télen legyengültek. A gyerekek is ebben az időszakban nőnek egy nagyot.

Nappal-éjszaka – szerotonin-melatonin

Amikor tavaszi fáradtságról beszélünk, akkor elsősorban 2 hormonról beszélünk a szeratoninról az ébrenlét, a boldogság, a jókedv hormonról és a melatoninról az alvás hormonjáról.A szerotonin biztosítja a a jól-lét, elégedettség érzését, a lendületet. A szerotonin napközben termelődik egy ún. triptofán aminosavból, amelyet a szervezet nem termel,hanem az étkezés során vesszük magunkhoz. Sötétben a szervezet a szerotonint melatoninná alakítja, amely szabályozza az ébrenlét-alvás ciklusát. Tavasszal, ahogy a nappalok hosszabbodnak, a fény intenzívebbé válik, a szervezetnek hozzá kell szoknia a több szerotonin termeléshez. Ezért a tavasz „megszokása”kicsit lassabban megy, mint szeretnénk. Adjuk meg az időt a szervezetünknek, hogy a belső biológiai órát beállítsa.

Amivel segíthetünk a szervezetünknek a tavaszi fáradtság gyorsabb leküzdésében az a ginseng vagy a rhodiola rosea. Mind a 2 gyógynövény segíti a szervezetünket az alkalmazkodásban.

(étrendkiegészítők – a linkre kattintva megtalálod a ginseng-et és a rhodiola rosea-át is.)

A fáradtás ellenségei

Tél végére a vitamin és ásványi anyag raktáraink is kiürülnek. Ilyenkor nem árt ezeket feltölteni. A vas, magnézium, szelén, cink, kalcium, kálium, B, C, E vitamin hiánya gyakori. Ezek a kiürült raktárak nemcsak érzékenyebbé tesznek a vírusfertőzésekre, baktériumtámadásokra, de keringési problémák, a fáradtság, kedvetlenség, fejfájások okozói is.

Szoktassuk hozzá a szervezetünket a mozgáshoz, ami felgyorsítja a keringésünket, ellátja a szervezetünket oxigénnel.

A pihentető alvás is sokat segít a tavaszi fáradtság gyorsabb átvészelésében.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás