félig tele vagy félig üresAzt mindenki tudja, hogy naponta meg kell inni minimum 2 liter folyadékot. Van aki 3-4 litert is javasol. Ha sportolsz, szaunázol vagy nagyon meleg van, akkor plusz 1 liter folyadékra van szükséged. Mindezt azért, mert a szervezetünk a nap folyamán rengeteg folyadékot használ fel, amit pótolni kell.  A felnőtt szervezet 60%-a víz.

A kor előrehaladtával a szomjúság érzet csökken. Ahogy idősebbek leszünk még inkább figyelni kell arra, hogy meglegyen a napi folyadék bevitel. A szomjúság érzet előtt kell inni.

Úgy érzed, hogy napi 2-3 liter folyadék lehetetlen, ennyit nem tudsz meginni.

Vezess be egy rendszert, amiből elég gyorsan szokás lesz:

  • Reggel mikor felkelsz, éjgyomorra igyál meg egy nagy pohár vizet (2 dl minimum!) utána jöhet a kávé.
  • Amikor megérkezel a munkahelyedre az első egy nagy pohár víz legyen.
  • Ezután minden órában meg kell innod 1 pohár vizet.

Sokszor csak este vagy késő délután jut eszünkbe, hogy hoppá, ma még nem ittam szinte semmit.

Megvalósítási tippek:

  • Állítsd be a telefonodat, hogy csörögjön minden órában.
  • Vigyél magaddal 2-szer 1 liter vizet. Ebédre az első üvegnek már ki kell ürülnie. Amikor mész haza a munkából már nem kell cipelned, mert jó esetben a 2. üveg is majdnem üres már.
  • Segít nyomon követni és ösztönöz az ivásra egy olyan eszköz, amin látod, hogy hol tartasz, mint ez a “mennyit ittam ma” karkötő, amit itt meg is vehetsz.
  • Nyomon követheted egy bögrén is, amin krétával húzod a strigulákat minden pohár víz után. Ezt is megveheted itt a webshopban.

Figyelem: cukros, szénsavas üdítő nem jó! Legyen víz, vagy tea (ne cukrozd agyon!), víz kevés szörppel ( ha másképp nem tudod meginni), citromos víz, stb. A leves is beleszámít a napi folyadék bevitelbe.

Azt tudtad, hogy minden csésze kávéhoz legalább fél deci vizet kell inni, mert elvonja a szervezettől a folyadékot? Tehát ahány csésze kávét iszol egy nap annyiszor fél dl-t adjál hozzá a napi 2 liter folyadékodhoz.

Ha alkoholt fogyasztasz, az nem számít bele a napi 2 literbe! Figyelj arra, hogy az alkohol mellé is legalább annyi vizet kell innod, amint amennyi az alkohol volt.

Meglátod, a kitartó ivás eredménye elég gyorsan meglátszik a bőrödön. A kisebb ráncok kisimulnak, a bőröd nem lesz száraz, mert belülről hidratálod.


1 Comment

Van megoldás a vizelet inkontinenciára! | · 2018-02-19 at 14:08

[…] típusú inkontinencia. Ezen felül a folyadék létfontosságú minden szervünk számára. Erről részletesebben itt olvashatsz.  Amit tehetünk: ne egyszerre igyunk sokat; amennyiben éjszakai inkontinenciánk van, az este […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás